Založit novou webovou stránku nebo e-shopChci nový web
aktualizováno: 13.12.2014 19:17:33 

Alien R1

Historie Yamahy R1

 Historie Yamahy R1...

Modelem R1 počala Yamaha svou novou nekompromisní řadu ryze sportovních motocyklů.Yamaha R1 přišla na trh v roce 1998 a ihned způsobila rozruh.A to nejen designem,ale také svou rekordní hmotností 177kg a výkonem 150koní.Vyráběla se v modré barvě nebo v červenobílé kombinaci

Model 1998

Obsah válců:

998 ccm

Stavba motoru:

DOHC řadový čtyřdobý dvacetiventilový čtyřválec

Výkon:

110 kW / 150 k při 10 000 ot.min

-1

Max. točivý moment:

108.3 Nm při 8 500 ot.min

-1

Maximální rychlost:

278 km.h-1

Maximální otáčky:

11 750 ot.min-1

Chlazení:

kapalinové

Vrtání / zdvih:

74 / 58 mm

Kompresní poměr:

11,8 : 1

Karburátor:

BDSR40

Zapalování:

počítačem řízené, digitální tranzistorové s elektronickým řízením předstihu

Startování:

elektrické

Počet rychlostí:

6

Sekundární převod:

řetěz

Rám:

hliníkový, typ Deltabox II

Přední odpružení:

obrácená teleskopická vidlice

Zadní odpružení:

příhradová kyvná vidlice, systém Monocross, plynoolejový tlumič

Zdvih pérování:

přední 135 mm, zadní 130 mm

Rozměry:

délka: 2035 mm, šířka: 695 mm, výška: 1095 mm

Rozvor kol:

1395 mm

Výška sedla:

815 mm

Světlá výška:

140 mm

Přední brzdy:

298 mm dvoukotoučová

Zadní brzdy:

245 mm jednokotoučová

Přední pneu:

120 / 70 ZR 17"

Zadní pneu:

190 / 50 ZR 17"

Hmotnost bez náplní:

177 kg

Objem palivové nádrže:

18 litrů (z toho 4 litry rezerva)

Zrychlení z 0-100km/h 2,9s

Zrychlení z 0-200km/h 8,1s

cena v r.2000    -    426 000 Kč

  

Model 1999

  

Model 2000

  

Model 2001

  

Model 2002 a 2003

elektronické vstřikování

výkon 155k

       ¨

Model 2004,2005,2006

Výkon motoru je 180k (132 kW)  při 12.500 ot/min. Kroutící moment je 110,1 Nm při 10.500 ot/min. Zvýšil se maximální počet otáček motoru z 11.500 na 13.500 ot/min,hmotnost 173 kg

vice na http://www.superbiker.cz/index.php?file=www/clanky-detail.php&clID=84

  

 

 

Yamaha R1 - limitovaná edice-výroční model,má jiný spojkový koš,barevnou kombinaci,zkrácená vodítka ventilů...

  

 

Yamaha R1 SP -  má navíc antihoppingovou spojku, exkluzivní odlehčená litá kola Marchesini ve zlaté barvě, špičkové odpružení Öhlins a speciální barevné ladění.

 

Model 2007

počítačem řízené ovládání plynu YCC-T zajišťuje dokonalou akceleraci 

elektronicky řízená proměnlivá délka sání YCC-I zvyšuje výkon a kroutící moment.

S náporovým sáním: 139,0 kW (189 k) @ 12 500 ot./min

177 kg

Čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec přešel z pěti ventilů na válec na čtyři

Maximální točivý moment  118 Nm

antihoppingová spojka

šestipístkovými třmeny

   

Model 2008

Barevné provedení modrá se zlatými disky,červeno/bílá, černá
Typ motoru Čtyřtaktní řadový čtyřválec, 4 ventily na válec, DOHC
Chlazení motoru Kapalinou
Vrtání x zdvih 77.0 x 53.6 mm
Zdvihový objem 998 ccm
Kompresní poměr 12.7:1
Max. výkon S náporovým sáním: 139,0 kW 189 k 12 500 ot./min Bez náporového sání: 132,4 kW 180 k 12 500 ot./min
Max. kroutící moment Bez náporového sání: 112,7 Nm 11,5 kg-m 10 000 ot./minS náporovým sáním: 118,3 Nm 12,1 kg-m 10 000 ot./min
Systém mazání Olejová náplň
Typ spojky Vícelamelová s vinutými pružinami v olejové lázni
Systém zapalování TCI
Spouštění motoru Elektrické
Převodovka 6 rychlostí
Sekundární převod Řetěz
Objem nádrže 18 l
Objem olejové náplně 3.83 litru
Rám Tlakově litý hliníkový Deltabox
Odpružení přední Teleskopická vidlice, Oslash; 43 mm
Přední zdvih 120 mm
Odpružení zadní Kyvná vidlice, centrální pružící a tlumící jednotka s přepákováním
Zadní zdvih 130 mm
Brzdy přední Dvojitá kotoučová, Oslash; 310 mm
Brzdy zadní Kotoučová, Oslash; 220 mm
Pneumatiky přední 120/70 ZR17MC 58W
Pneumatiky zadní 190/50 ZR17MC 73W
Rozměry D x Š x V 2 060 / 720 / 1 110 mm
Rozvor 1 415 mm
Výška sedla 835 mm
Světlá výška 135mm
Hmotnost bez náplní 177 kg

   

Replika Fiat Yamaha

 

 

  Model 2009

TECHNICKÉ PARAMETRY:
TYP MOTORU Čtyřtaktní řadový čtyřválec, 4 ventily na válec, DOHC
OBSAH VÁLCŮ 998 ccm
MAXIMÁLNÍ VÝKON 133,9 kW (182 k) @ 12 500 ot./min
VÁHA STROJE 206 kg (včetně náplní)
POPIS:
Nová generace nekompromisního sportovního náčiní inspirována MOTO GP!

-střídavé zapalování válců (270°- 180°- 90°- 180°) jako u strojů v moto GP

-Nová antihoping spojka

S úplně novým motorem bylo nutné také předělat hliníkový rám Deltabox, který má nyní uložený motor o 12 mm níže než verze 2008, což by spolu s odlehčenou kyvkou mělo přispět k lepší ovladatelnosti

Zajímavá je také konstrukce potkávacích a dálkových světel - při potkávačkách se spustí dolů kryt hlavní čočky, při dálkovkách se kryt zvedne a odhalí celou světelnou plochu.

krouťák 115,5 Nm při 10 000 ot/min

     

Tlačítko pro přepnutí palivových map - umožňuje jezdci vybrat si styl jízdy

 

Šestipístkové brzdy

 

 

 A tady je ten zajímavý zvuk R1 09

TOPlist